Thursday, August 2, 2012

尋回心中的熱情 Bring Passion Back

普遍人的生活就是返工放工食飯瞓覺,他們可能在放工後有自己喜歡的消遣,至少星期一至五如事. 現在的我隨了忙着揾工外,心靈的鍛鍊對我來說是十分重要. 聽歌是一種吸取力量的來源. 昨天逛唱片店選購了一張CD,一張DVD.分別是"林憶蓮演唱會MMXI"和"作死不離三兄弟" 這兩張CD和DVD收錄了歌手,表演者和製作人的心血結晶,充份表現出他們的誠意和心中的那團火.他們完全將樂迷和觀眾推至一個不得不將他們心中的夢想傾倒出來的境界.我不會在這兒寫出"作死不離三兄弟"的劇情,我只會說,請從速搶購;至於林憶蓮的大碟裡面的歌曲:三更夜半Wild Mix,放緃.心碎.愛的廢墟,海闊天空,Memory Lane Mix,瘋了等等",都是Sandy的代表作.我不愛歌詞的意識,但我欣賞她的傾力演出,歌曲強勁的節拍,能夠帶動我懶洋洋的身軀,使我立即動身去實現自己的夢想,不再只是坐着呆等.她的歌曲陪伴着我一起成長. 沒有夢想是不用費力而成真的,燃點心中的那一團火,付諸實行. Going to work, after work, eating, sleeping are the lives of ordinary people, they may have leisure activities after work, at least from Monday to Friday. Apart from looking for a job urgently, strenghening desirable attitude is the key for me now. Listening songs can be my resource to keep my positive attitude. I bought a CD and a DVD in the Hong Kong Record yesterday. They are "Sandy Lam MMXI" and "3 idiots". Their common feature is to thoroughly demonstrate the sincerity and the fire inside of the singers,the performers and the producers reflecting in the dream of audience endeavouring to make their dreams come true. I will not cover the content of the drama of 3 idiots, I would only say go get it now. But for the songs of Sandy Lam's CD album: 三更夜半Wild Mix,放緃.心碎.愛的廢墟,海闊天空,Memory Lane Mix,瘋了",all these songs are entirely Sandy Lam. I don't agree on the message of the songs conveying to the audience, but I appreciate her great dedication and enthusiam, and the base fast tempo makes my body move again, and her songs really make me take action in working out my dream, but not have a day dream. I have grown up with her songs. Achieving your goal is required action. Ignite your fire inside you and take action!

No comments:

Post a Comment